Upravit stránku

Zrodil se vám v hlavě geniální a originální plán, jak začít podnikat? Máte pocit, že jste objevili něco, co na našem trhu chybí? Ať už se chystáte rozjet nový podnikatelský záměr, nebo dochází k efektivnímu růstu vaší firmy, či jste se dokonce rozhodli překročit se svým podnikám hranice on-line světa, pak stojíte na počátku poměrně náročné cesty. Jejíž cílem je získat vhodné komerční prostory.

A protože se vůbec nejedná o lehký úkol, poradíme vám, jak takový ideální prostor najít, aniž by vás ohrožoval čas nebo vyprázdněná peněženka. Myslete totiž na to, že vybraná nemovitost, kterou si nakonec zvolíte, může výrazně ovlivnit vaši prosperitu.

Cukrárna

Hledám dokonalý prostor... Rychle a bez komplikací!

Jedním z prvních kritérií, které je třeba si pořádně ujasnit a specifikovat, je účel poptávané nemovitosti. Prohlédněte si dispozice nemovitosti a její vlastnosti. Máte pocit, že při prohlídce prostoru cítíte skrytý potenciál, který podpoří podnikatelský záměr? Pak je načase ho probudit.

Místo vybírejte pečlivě. Jiný objekt se hodí pro obchod s módou, restauraci, kancelář, sklad, nebo obchodní centrum. Druhým krokem je důležité rozhodnutí, zda daný objekt budete mít v pronájmu nebo ho koupí necháte spadnout do svého vlatnictví. Dalším kritériem je lokalita a v neposlední řadě cena.

Odpověděli jste si na všechny zadané otázky, které se týkají vašeho vybraného komerčního prostoru? Tak poté máte z poloviny vyhráno a můžete se pustit do hledání toho ideálního místa. A že je z čeho vybírat. V současnosti nabízí realitní kanceláře vyhledávání s chytrým a pokročilým filtrem pro vytřídění nemovitostí, které vás pravděpodobně budou zajímat. Jak z takového rozmanitého množství a nabídek vybrat tu pravou právě pro vás?

A na co zaměřit?

Být přístupný a otevřený je nesmírně důležité. Ano, myslete na to, že zákazník je vašim pánem. Pozornost si ale rozhodně zaslouží také zaměstnanci, dodavatelé a další veškeré osoby, které jsou součástí vašeho byznysu. Vytvořte kolem sebe komunitu lidí, která bude přinášet vašemu podnikání nejenom radost, ale také zisky. 

Rozhodně neplatí, že umístění vašeho podnikatelského záměru musí být vždy v centru dění, tedy uprostřed města. Poloha je velmi důležitým faktorem, ovlivňující rozmach a úspěšnost projektu. Vyberte takovou lokalitu, která bude dostupná pro vaše potenciální klienty a zákazníky. A zajímejte se také o cenu. Nejen centrum města je zatíženo finanční náročností. Přece nechcete mít prázdnou peněženku po zaplacení prvního nájmu.

Salon

Výhra! Aneb našli jsme ideální místo

Až se vám bude zdát, že jste našli to pravé místo, přijde čas na to, zkontaktovat makléře. Ten doplní spoustu dalších informací, které se do inzerátu nevešly, zodpoví otázky, a hlavně vám objekt ukáže. Ani desítky fotek nenahradí prohlídku, proto na ní vždy trvejte, ať nekupujete zajíce v pytli.

Přítomnost žije... A je základem pro budoucnost

Mnoho lidí se dopustí základní chyby. V návalu euforie se smluvně zaváží k nějakému pronájmu, nebo koupi, ale zapomenou myslet na zítřek. A pak se stane, že komerční objekt bude nevyhovující. Přestanou vyhovat dispozice prostoru, rozloha či umístění. Překročte svými myšlenkami hranice přítomnosti a najděte lehce upravitelný prostor.

V případě větších plánů je dobré si prostudovat i územní plán, abyste jednou nebyli nemile překvapeni. Informujte se také o limitech, které je v dané oblasti nutno dodržovat. Myslete na povolenou hladinu hluku, emisí, odpad a další faktory, zasahující do životního prostředí. A než podepíšete smlouvu, nezapomeňte se ujistit o všech náležitostech. Podnikání je náročná oblast, která jde ruku v ruce s rychlým tempem doby. A to, co platilo včera, je dnes už dávno pasé.

Nahoru